برای مشاهده انواع سایز و ابعاد چراغ های لاینر کلیک کنید
چراغ لاینر یکی از انواع چراغ‌های موجود در بازار است که امکان نورپردازی خطی را برای شما فراهم می‌کند. این چراغ‌ها معمولا به شکل یک کانال نوری دیده می‌شوند که شکل ظاهری آنها ممکن است به‌صورت لوله‌ای نیز باشد. یک ویژگی مهم این نوع چراغ‌ها پخش نور گسترده و قابلیت اتصال و گسترش نامحدود است که برای نورپردازی در فضاهای بزرگ می‌تواند یک گزینه جذاب باشد. این چراغ‌ها را می‌توان روی انواع سطوح نصب کرد یا این‌که به‌صورت معلق در هوا قرار داد. 

آشنایی با انواع چراغ لاینر و قابلیت‌هایی که هریک از آنها ارائه می‌دهند به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین محصولات را بر اساس شرایطی که دارید انتخاب کنید. در ادامه این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره این چراغ‌ها صحبت کرده و اطلاعات مفید و کاربردی را دراین‌خصوصدر اختیار شما قرار دهیم. 

چراغ لاینر

چراغ لاینر یا لاین نوری چیست و چه کاربردی دارد؟ 

چراغ لاینر یا لاین نوری نوعی چراغ است که معمولا به‌صورت یک کانال یا لوله بلند طراحی و ساخته می‌شود و می‌تواند حجم بالایی از نور را منتشر کند. این چراغ‌ها را می‌توان هم از سقف آویزان کرده و به‌صورت معلق از آنها استفاده کرد و هم می‌توان روی سطوح مختلف از جمله دیوار آنها را نصب کرد. این چراغ‌ها در سال‌های اخیر در طراحی داخلی ساختمان‌های مختلف بسیار رایج شده‌اند و شاهد استفاده گسترده از آنها هستیم. این محصولات همان‌طور که از نامشان پیداست به‌صورت خطی طراحی می‌شوند و می‌توانند به‌خوبی نورپردازی فضاهای بزرگ را انجام دهند. 

از جمله مهم‌ترین کاربردهایی که این سبک از نورپردازی می‌تواند داشته باشد می‌توان به برجسته‌تر کردن عناصر داخل محیط، روشن‌کردن قفسه‌های گسترده کتاب، برجسته‌کردن مصنوعات کمیاب و ... اشاره کرد. کاربرد مهم دیگر این محصولات استفاده از آنها برای نورپردازی و جلوه‌های ویژه است. به‌عنوان‌مثال می‌توان از آنها برای ایجاد یک نورپردازی زیبا و جذاب در آشپزخانه‌ها استفاده کرد. 

با استفاده از چراغ لاینر می‌توان سبک‌های مختلفی از نورپردازی خطی را در محیط پیاده‌سازی کرد که جذابیت‌های محیط را به‌مراتب افزایش داده و کمک می‌کند تا بتوان اشکال مختلف را با استفاده از این نوع نورپردازی پیاده‌سازی کرد. 

تاریخچه چراغ لاینر لاین نوری 

تاریخچه چراغ لاینر و نورپردازی خطی 

برای اولین‌بار در طول تاریخ در اوایل دهه 1950 بود که کانال‌های نوری خطی در لوله‌های فلورسنت مشاهده شدند. این کانال‌های نوری بیشتر در فضاهای صنعتی استفاده می‌شدند و می‌توانستند فضای زیادی را پوشش داده و نور موردنیاز را در فضاهای صنعتی تامین کنند. زمانی که کاربران به کارایی این نوع طراحی چراغ‌ها پی بردند شروع به استفاده از آن در تاسیسات مختلف از جمله دفاتر، فضاهای خرده‌فروشی، نمایشگاه‌ها، پمپ‌بنزین‌ها و ... کردند. 

یکی از مشکلات رایجی که لوله‌های فلورسنت در گذشته داشتند این بود که نور آنها به‌صورت مرتب قطع می‌شد. از طرفی دیگر عدم داشتن ظاهر شیک در این محصولات جذابیت‌های این نوع نورپردازی را کاهش می‌داد. در اوایل دهه 2000 میلادی بود که نورهای LED خطی وارد بازار شدند و موفق شدند تا از لوله‌های فلورسنت پیشی بگیرند. اندازه جمع‌وجور این محصولات و عملکرد مداوم و روشنایی مناسب از جمله مزایای این محصولات به شمار می‌آمد. 

با گذشت زمان چراغ لاینر وارد بازار شده و نسخه‌های مختلفی از آن تولید شد. امروزه این چراغ‌ها دارای مدل‌های پیشرفته و بسیار جذابی هستند که استفاده از آنها می‌تواند تجربه خوبی در محیط‌های مختلف باشد. 

مزایای چراغ لاینر

چرا باید از چراغ لاینر و نورپردازی خطی استفاده کنیم؟

چراغ لاینر می‌تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

کاربردهای گسترده

چراغ لاینر می‌تواند یک گزینه جذاب برای هر خانه‌ای باشد. این محصولات را هم می‌توان در محیط‌های مسکونی و هم در دفاتر کاری مورداستفاده قرارداد. این نوع چراغ‌ها کاملا با معماری مدرن همخوانی دارند و می‌توانند قسمت‌های تاریک منزل یا محیط کار شما را روشن کنند. 

انواع مختلف روش‌های نصب

چراغ‌های لاینر را می‌توان به شکل‌های مختلفی از جمله روکار، توکار و معلق مورداستفاده قرارداد. این محصولات تقریبا با هر نوع سبکی از طراحی ساختمان‌های تجاری سازگاری دارند و ادغام و استفاده ترکیبی از آنها می‌تواند به شما کمک کند تا جذابیت‌های نورپردازی محیط خود را افزایش دهید. در اکثر ایده‌های نورپردازی بهترین گزینه و راه‌حلی که به شما پیشنهاد می‌شود استفاده از این نوع چراغ‌ها و نورپردازی خطی است. 

کارایی بالا و همه‌کاره بودن

چراغ لاینر معمولا محصولی کم‌مصرف است که با استفاده از بهترین تکنولوژی‌های دنیا طراحی و ساخته شده است. این محصولات سازگاری بالایی دارند و می‌توان از آنها برای ایجاد الگوهای چشم‌نواز و متمایز نیز استفاده کرد. 

کیفیت نور بالا

یکی از موارد بسیار مهمی که در نورپردازی مطرح می‌شود مسئله کیفیت نور است. فرقی ندارد که شما در چه محیطی از چراغ‌ها و لامپ‌ها استفاده می‌کنید، درهرصورت به دنبال این هستید که بالاترین کیفیت نورپردازی را داشته باشید. چراغ لاینر محصولی است که می‌تواند به‌صورت کاملا ایمن و سازنده نور سفید خالص و باکیفیت را در اختیار شما قرار دهد. این محصولات در کنار صرفه‌جویی در مصرف انرژی قادر به تولید نور سفید خالص نیز هستند. 

شخصی‌سازی چراغ لاینر

قابلیت شخصی‌سازی چراغ لاینر

دیودهای ساطع‌کننده نور که در چراغ لاینر استفاده می‌شوند طیف وسیعی از دمای رنگی مختلف را برای انتخاب کردن در اختیار شما قرار می‌دهند. با استفاده از آنها شما می‌توانید حال و هوایخانه یا محیط کار خود را کاملا شخصی‌سازی کنید. با استفاده از نوارهای مخصوص LED که این محصولات دارند می‌توانید الگوها و طرح‌های جذابی را ایجاد کنید. این چراغ‌ها امکان نورپردازی پویا و چشم‌نوازی را نیز برای شما فراهم می‌کنند. 

کاربردهای چراغ لاینر

موارد استفاده از چراغ لاینر

چراغ لاینر محصولی است که در موارد متعددی قابل‌استفاده است. از جمله مهم‌ترین کاربردهای این چراغ‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

منازل مسکونی

مهم‌ترین کاربرد چراغ‌های لاینر و نورپردازی خطی استفاده از این تکنولوژی برای نورپردازی منازل است. باتوجه‌به تنوع بالایی که این سبک از نورپردازی دارد شما می‌توانید از طریق آن محیط مسکونی خود را جذاب‌تر کنید. 

ادارات و سازمان‌ها 

نورپردازی خطی در اغلب مواقع گزینه خوبی برای دفاتر و سازمان‌ها به شمار می‌آید. این چراغ‌ها می‌توانند احساس آرامش را در دفاتر کار به وجود بیاورند و به طور دقیقی تمامی نقاط دفتر کار را روشن کنند. استفاده از این محصولات در محیط‌های کاری اشتراکی نیز می‌تواند گزینه خوبی باشد. 

ایستگاه‌های خدماتی

شما می‌توانید از چراغ لاینر در ایستگاه‌های خدماتی نیز استفاده کنید. از جمله این ایستگاه‌ها می‌توان به ایستگاه‌های پمپ‌بنزین یا ایستگاه‌های شارژ اشاره کرد. در این ایستگاه‌ها می‌توان از هریک از سه نوع مختلف چراغ‌های لاینر که در ادامه معرفی می‌کنیم یا ترکیبی از آنها استفاده کرد. انعطاف‌پذیری بالایی که نورپردازی خطی دارد می‌تواند شرایط نورپردازی مناسبی را برای این ایستگاه‌ها ایجاد کند. 

آسانسورها

کاربرد بسیار مهم دیگر چراغ لاینر استفاده از این محصولات در داخل آسانسورها است. طول عمر بالایی که این چراغ‌ها دارند آنها را به یک گزینه اقتصادی و بسیار جذاب برای آسانسورها تبدیل می‌کند. معمولا گرمای بیش از حد چراغ‌های داخل آسانسورها می‌‌تواند باعث اذیت‌شدنافراد شود. به همین علت نیز معمولا از چراغ‌های لاینر در آسانسورها استفاده می‌شود که گرمای بسیار کمی را تولید می‌کنند. 

ویژگی‌های مهم چراغ لاینر

چراغ لاینر مدرن چه ویژگی‌ها و مشخصاتی دارد؟ 

یکی از ویژگی‌های مهم این چراغ‌ها این است که دارای ضخامت چندان بالایی نیستند. این ویژگی از چند جهت می‌تواند مفید واقع شود. اولا زمانی که شما اقدام به نصب آنها می‌کنید کار سختی را پیش رو نخواهید داشت؛ چراکه این ضخامت پایین باعث می‌شود تا چراغ‌های لاینر وزن بالایی نیز نداشته باشند. از طرف دیگر ضخامت پایین این محصولات به میزان زیادی روی ظرافت آنها تاثیر مثبت گذاشته و باعث جلوه بهتر این چراغ‌ها در مقایسه با محصولات مشابه می‌شود. 

این محصولات مقاومت بالایی در برابر گردوغبار دارند و باتوجه‌به ساختار مخصوصی که برای آنها طراحی شده در طول زمان گردوغبار به آنها نفوذ نمی‌کند. همین ویژگی نیز باعث می‌شود تا چراغ لاینر دارای طول عمر بالاتری در مقایسه با سایر محصولات مشابه موجود در بازار باشد. شما می‌توانید چراغ‌های لاینر را با روش‌های مختلفی نصب کنید. این امکان به شما داده می‌شود که بتوانید حتی به‌صورت مورب و ترکیبی نیز از این چراغ‌ها استفاده کرده و جلوه‌های جذاب‌تری را ایجاد کنید. 

انواع چراغ لاینر

با انواع مختلف چراغ لاینر بیشتر آشنا شوید

چراغ لاینر محصولی است که امروزه در مدل‌ها و انواع مختلف تولید و ساخته می‌شود. هریک از انواع مختلف این چراغ‌ها دارای ویژگی‌ها و مزایای مخصوص به خود هستند که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد. 

چراغ لاین روکار

چراغ لاینر یا چراغ لاین روکار یک محصول کارآمد است که برای ساختمان‌های سنتی‌تر می‌تواند گزینه جذابی باشد. این نوع چراغ‌ها به طور مستقیم روی سطوح مانند دیوار یا سقف نصب می‌شوند و یکی از قدیمی‌ترین انواع این چراغ‌ها نیز به شمار می‌آیند. با وجود این‌که این محصولات قدیمی هستند؛ ولی هنوز هم محبوبیت بالایی دارند. این محصولات امروزه با ضخامت کمتری تولید و ساخته می‌شوند و برای ساخت آنها نیز از کامپوزیت‌های آلومینیومی استفاده می‌شود. 

زمانی که چراغ لاین روی دیوار یا سقف متصل می‌شود می‌تواند خطوطی بسیار تمیزتر نسبت به لوستر یا چراغ‌های آویز را ایجاد کرده و در نتیجه نورپردازی رویایی‌تر و شیک‌تری را برای شما داشته باشد. این محصولات را می‌توان در فضای کمی که بین سازه‌های یک ساختمان وجود دارد نصب کرد. 

چراغ لاینر توکار 

برای این‌که قصد داشته باشید ظاهر شیک‌تر و جذاب‌تری را در سبک مینیمالیسم داشته باشید می‌توانید از چراغ لاین توکار استفاده کنید. این چراغ‌ها همان‌طور که از نامشان پیداست در فرورفتگی‌های سطوح مانند سقف یا دیوارها نصب می‌شوند. شاید جالب باشد که بدانید حتی می‌توان آنها را روی کف ساختمان‌ها نیز اجرا کرد و محدودیتی از این نظر وجود ندارد. استفاده از چراغ لاینر توکار یک راه‌حل برای نورپردازی مدرن، به‌خصوص در فضاهای کاری با طراحی مینیمال است. 

استفاده از این نوع چراغ‌ها می‌تواند مزایای زیادی برای شما داشته باشد. اولین مزیت این است که آنها باعث ایجاد ظاهری بسیار زیبا و جذاب‌تر می‌شوند. از طرف دیگر باتوجه‌به این‌که هیچ بخشی از این چراغ‌ها از سطوح بیرون نزده است امنیت بیشتری نیز در مقایسه با محصولات روکار دارند. 

چراغ لاینر آویز

یکی دیگر از انواع چراغ لاینر چراغ‌های معلق هستند که این چراغ‌ها را می‌توان به‌صورت معلق در هوا نصب کرد. آنها می‌توانند نور بیشتری را در محیط تولید کنند. استفاده از چراغ لاین معلق باعث به‌وجودآمدن حس عمق بیشتری در محیط می‌شود. به همین علت است که می‌توان از آن برای منحصربه‌فردتر کردن فضاهای اداری استفاده کرد. این نوع چراغ لاین را می‌توان برای آن سبک از طراحی‌های داخلی که در سبک مینیمال هستند نیز گزینه مناسب و جذابی باشد. 

****در عکس زیر سه نمونه رنگ نور چراغ های لاینر را مشاهده میکنید ****


نصب چراغ لاینر

نکاتی در خصوص نصب چراغ لاینر 

برای نصب چراغ لاین معمولا نیازمند تجهیزات خاصی خواهید بود. بسته به نوع چراغ‌هایی که برای خرید انتخاب کرده‌اید شما باید از تجهیزات مختلفی نیز برای نصب کردن آنها استفاده کنید. معمولا چراغ‌های روکار روند نصب ساده‌تری دارند و همین عامل نیز باعث می‌شود تا نصب کردن آنها هزینه کمتری را برای شما داشته باشد. پس از آن نوبت به چراغ لاینر معلق می‌رسد که باید به‌صورت معلق در هوا نصب شود. برای نصب این چراغ‌ها حتما باید سازه‌های خاصی روی دیوار نصب شوند تا امکان نصب معلق را فراهم کنند. 

از نظر سختی نصب‌کردن چراغ‌های لاینر می‌توان چراغ لاینر توکار را در صدر این لیست قرارداد. نصب‌کردن آنها کار سخت و زمان‌بری است و به همین علت نیز معمولا نیازمند صرف هزینه بیشتری خواهد بود. 

قیمت چراغ لاینر

عوامل موثر بر قیمت چراغ لاینر

اگر شما هم قصد خرید انواع چراغ لاینر را دارید باید بدانید که عوامل مختلفی روی قیمت این محصولات اثرگذار هستند. یکی از مهم‌ترین این عوامل برند سازنده آنهاست. هرچه برندهای معتبرتر را برای خرید محصولات مدنظر خود انتخاب کنید به همان نسبت باید هزینه بیشتری را برای خرید چراغ‌های لاینر بپردازید. نوع چراغی که شما برای خرید انتخاب می‌کنید به طور مستقیم با قیمت آن در ارتباط است. در بخش‌های قبلی بیان کردیم که این چراغ‌ها انواع مختلفی دارند. 

از نظر قیمت معمولا چراغ‌های توکار و معلق قیمت بالاتری در مقایسه با چراغ‌های روکار دارند. پس در زمان خرید حتما باید به این موضوع دقت داشته باشید. عامل مهم دیگری که می‌تواند به طور مستقیم روی قیمت چراغ لاین اثرگذار باشد مدل چراغی است که شما انتخاب کرده‌اید. این چراغ‌ها در مدل‌ها و طرح‌های مختلفی ساخته می‌شوند که هریک قیمت مخصوص به خود را دارند. 

کیفیت ساخت و مشخصات فنی هریک از انواع چراغ لاینر نیز می‌تواند عامل تاثیرگذار دیگری روی قیمت آنها باشد. 

خرید چراغ لاینر

راهنمای جامع خرید چراغ لاینر

برای خرید چراغ لاینر شما باید به چند نکته مهم دقت داشته باشید. در اولین قدم شما باید نیازسنجی کرده و بررسی کنید که کدام‌یک از انواع مختلف این چراغ‌ها می‌توانند گزینه بهتری برای خرید شما باشند. برای این کار ابتدا باید مشخص کنید که چراغ‌های لاینر‌ را برای چه محیطی نیاز دارید؟ طراحی داخلی و سبک معماری ساختمان شما به چه شکل است؟ برای این کار به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از افرادی که تجربه و تخصص بیشتری در این زمینه نسبت به شما دارند کمک بگیرید. 

در مرحله بعدی شما باید یک برند معتبر را برای خرید خود انتخاب کنید. با استفاده از خدمات سایت ما می‌توانید اطلاعات بیشتری را درباره هریک از این برندها به دست بیاورید. یک نکته مهم درباره خرید چراغ لاینر این است که حتما سعی کنید محصولی را خریداری کنید که در کنار کیفیت بالا قیمت مناسبی نیز داشته باشد. با استفاده از خدمات ما می‌توانید به لیست قیمت دقیق و به‌روز این محصولات دسترسی پیدا کنید. 

نتیجه‌گیری

چراغ لاینر محصولی بسیار کاربردی است که برای نورپردازی خطی مورداستفاده قرار می‌گیرد. این چراغ‌ها دارای انواع مختلفی هستند که از جمله آنها می‌توان به چراغ‌های توکار، روکار و معلق اشاره کرد. استفاده از این چراغ‌ها باعث جذابیت‌های نورپردازی بیشتری شده و کیفیت و طول عمر آنها نیز در مقایسه با محصولات مشابه دیگر بالاتر است. در صورت تمایل به خرید این چراغ‌ها می‌توانید همین حالا از خدمات سایت و فروشگاه اینترنتی ما استفاده کنید.

برای مشاهده انواع سایز و ابعاد چراغ های لاینر کلیک کنید

.